Profiel EDP-leerling

Redelijk eigen-wijs

Een EDP-leerling

  • is zelfstandig
  • is zelfbewust en kan zichzelf in vraag stellen
  • is kritisch
  • is creatief en bewust van eigen talenten
  • is sociaal en respectvol
  • is vaardig om de ander verbindend te benaderen en de dialoog op te zoeken.
  • kan syntheses maken: distilleert de essentie uit een veelheid aan informatie
  • onderscheidt hoofd- van bijzaken
  • raadpleegt bronnen en analyseert kritisch
  • beschikt over probleemoplossende vaardigheden
  • staat op betrokken manier midden in de samenleving
  • heeft oog voor de omgeving en voor de wereld
  • neemt initiatief en is ondernemend
  • zoekt nieuwe uitdagingen en is innovatief
  • weet doelbewust welke wegen te bewandelen en is inventief

 

EDP laat elke leerling gedurende zes jaar actief deelnemen aan levensechte situaties. Er wordt een beroep gedaan op 

  • Zelfstandigheid
  • Creativiteit
  • Kennis
  • Taal- en communicatievaardigheden
  • Technologische en sociale vaardigheden
  • Samenwerking en solidariteit
  • Verantwoordelijkheid
  • Oplossingsgerichtheid 
  • Kritisch denken en handelen
  • Tolerantie en breeddenkendheid

 

Op EDP worden leerlingen elke dag uitgedaagd om tijdens hun leertraject deel te nemen aan doelgerichte verruimende activiteiten.

  • olympiadeschool natuurwetenschappen
  • taal- en poëziedagen en de Internationale Talendag
  • creativiteitsmarathon 
  • olympiade filosofie en inleefdagen
  • maatschappelijke - en klimaatdebatten
  • Erasmus+

 

EDP met beide voeten in het leven