Profiel EDP-leerling
Redelijk eigen-wijs
Een EDP-leerling
- is zelfstandig
- is zelfbewust en kan zichzelf in vraag stellen
- is kritisch
- is creatief en bewust van eigen talenten
- is sociaal en respectvol
- is vaardig om de ander verbindend te benaderen en de dialoog op te zoeken.
- kan syntheses maken: distilleert de essentie uit een veelheid aan informatie
- onderscheidt hoofd- van bijzaken
- raadpleegt bronnen en analyseert kritisch
- beschikt over probleemoplossende vaardigheden
- staat op betrokken manier midden in de samenleving
- heeft oog voor de omgeving en voor de wereld
- neemt initiatief en is ondernemend
- zoekt nieuwe uitdagingen en is innovatief
- weet doelbewust welke wegen te bewandelen en is inventief
EDP laat elke leerling gedurende zes jaar actief deelnemen aan levensechte situaties. Er wordt een beroep gedaan op
- Zelfstandigheid
- Creativiteit
- Kennis
- Taal- en communicatievaardigheden
- Technologische en sociale vaardigheden
- Samenwerking en solidariteit
- Verantwoordelijkheid
- Oplossingsgerichtheid
- Kritisch denken en handelen
- Tolerantie en breeddenkendheid
Op EDP worden leerlingen elke dag uitgedaagd om tijdens hun leertraject deel te nemen aan doelgerichte verruimende activiteiten.
- olympiadeschool natuurwetenschappen
- taal- en poëziedagen en de Internationale Talendag
- creativiteitsmarathon
- olympiade filosofie en inleefdagen
- maatschappelijke - en klimaatdebatten
- Erasmus+